Posted By Posting
Aug 19, 2008
shay8666
response to jedd's mommy
I have the box and it has a long tube and an extender? The box also has the bolus feeding attachments and the syringes The button has a white cap with the word lock and a black line to line it up and the clamp... they are having me give meds to her tomorrow and put the tube in... ahhhhh ok ok i can do this! If I could do the ng thing, then this is easy!
Aug 19, 2008
jedd'smommy
Jessica, Mommy to Jedd, severe reflux, severe food and oral aversions, Finally G tube free!!! VSD repair 4-24-07 (open heart surgery), hypospadias, repaired 3 times and Ear tubes Visit Jedd at his CB site: www.caringbridge.org/visit/jedd
OH NO, they aren't leting you pull the G and replace it are they!!!! I would SOOO SOO not do that yet!!!!! It is too close to surgey. The tract may not be fully healed yet!!!! We were not allowed to yank ours and repalce it until Jedd was about 6 weeks post op.

I may have misunderstood you. Are they jsut goin to have you reattach the extension??? That you can do anytime.

I am going to send you a msg. through myspace so I cna attach a picture to help see if I cna understand you right. That way I can use JEdd's pictures.

BTW if you ahve a button in right now, you can use a slip tip srynge and give meds directly INTO the button. There is no reason to give the meds throught he extension tubing. It adds excess water.....You ahve to use a slip tip though NO other sryinge will fit the buttons (Mic-Keys).

BTW I had to teach this trick to the nurses at our hosptial so they may not know you can do this. Once you show them, they will learn. Ant then they in turn will teach other parent s hwo to do it that way...LOL It's a GREAT trick actually...makes giving meds SOOOOO much easier.
Aug 19, 2008
jedd'smommy
Jessica, Mommy to Jedd, severe reflux, severe food and oral aversions, Finally G tube free!!! VSD repair 4-24-07 (open heart surgery), hypospadias, repaired 3 times and Ear tubes Visit Jedd at his CB site: www.caringbridge.org/visit/jedd
Here;'s what I sent you on Myspace...
Is this what the button looks like...UGH It won't let me copy and paste a picture. Okay look at post #50 and that is what Jedd's mickey looks like. The part that hngs donw and is running through his diaper tab is the extension.

http://parent-2-parent.com/forum/showthread.php?t=89578&page=3
Check with your
doctor first!